Persoonlijke ontwikkeling
Online training

Verlangen, verleiden, verbinden & veranderen

12 Lessen None

Haal meer uit je communicatie

Veilige plek

We ontspannen allemaal op een andere manier. De één doet aan yoga een ander sport liever. Beiden zijn manieren om te ontspannen. Ook op het werk en thuis is het goed om af en toe je bewust te zijn van jouw houding en ademhaling. Zeker als je bijvoorbeeld een belangrijk gesprek in moet of voor een lastige vergadering staat.

De volgende oefening kan prima achter je bureau:

Ga rechtop zitten en zorg dat je voeten naast elkaar staan.

Adem drie keer  in en uit. In door de neus uit door de mond.

Je lijf ontspant langzaam helemaal.Breng je aandacht naar je voeten, je benen, je armen, je buik, je rug, je nek & hals ga er één voor één met jouw aandacht heen en bemerk hoe je steeds meer kunt ontspannen.

Bij elke inademing voel je je meer ontspannen. Focus je zelfs op hier en nu. Jij mag nu ontspannen.Wees je bewust van wat je hoort of ervaart.Soms kan je ook pijn ervaren. Bemerk het en vraag je af wat je hier mogelijk te doen hebt. Stel je voor dat je boven in je kruin een gaatje zou hebben. Bij elke inademing voel je de nieuwe energie je lichaam in stromen. Gedachten merk je op en laat je weer gaan. Dit is jouw moment. Wanneer je toch afdwaalt weet dan dat dat niet erg is. Begin op nieuw en oordeel niet.

Laat de energie zo vaak je wilt door jouw lichaam stromen.

Visualiseer nu een veilige plek, een ruimte waar jij je kan terugtrekken om wanneer jij dat wilt even tot rust te komen en nieuwe energie op te doen. Ervaar de kleuren, geuren en omvang van deze veilige plek.

Open daarna je ogen en ervaar wat dit met je doet. (of een andere zin die jou energie geeft).

Benoem waar je voor gaat met deze hernieuwde energie.

Herhaal deze zin 3 keer.

Learn more

Inhoudsopgave

alleen voor cursisten

Help waar wil ik naar toe?

Omschrijf waar je nu staat en waar je naar toe wilt. Waarom wil je dat? Benoem een duidelijk einddatum.

Wat is het kleine doel (tussen nu en een maand) en wat is het grote doel (jaar of langer)?

Realiseer je dat je je doelen kunt op splitsen in kleinere stappen zodat deze makkelijker en overzichtelijker zijn.

Een doel waarvan je nu al weet dat deze niet haalbaar is , is weinig motiverend.

 

alleen voor cursisten

Onbewust verlangen

alleen voor cursisten

Waardevolle waarden

alleen voor cursisten

Je kan het (nu ) nog niet

alleen voor cursisten

De veilige plek

alleen voor cursisten

Van volgen naar leiden

alleen voor cursisten

De kaart is niet het gebied

alleen voor cursisten

Jij mag er zijn!

alleen voor cursisten

Loslaten met liefde

alleen voor cursisten

Klaar voor de start!

Pen
>